Het bovengenoemde metrage is uitsluitend indicatief. Het object is niet conform NEN 2580 gemeten, derhalve kan geen enkel recht worden ontleend aan de genoemde metrages.
Bestemming
Kantoorruimte. Informatie inzake gebruiksmogelijkheden en voorschriften is te verkrijgen bij de gemeente Nijkerk.
Parkeren
De parkeergelegenheid is uitstekend te noemen, te weten een parkeernorm van 1:50. Er zijn totaal circa 27 parkeerplaatsen aanwezig op het bij het kantoorgebouw behorende parkeerterrein.
Aanvangshuurprijs kantoorruimte
€ 125,00 per m2 per jaar, exclusief BTW
Aanvangshuurprijs parkeerplaatsen
€ 250,00 per parkeerplaats per jaar, exclusief BTW
BTW
Uitgangspunt is een met BTW belaste huurprijs. Indien een huurder niet voldoet aan de voor belaste verhuur gestelde criteria zal de huurprijs zodanig worden verhoogd dat het voor verhuurder ontstane financiële nadeel volledig wordt gecompenseerd.
Indexering
De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst 1 jaar na de ingangsdatum, worden verhoogd op basis van de consumentenprijsindex (CPI), reeks CPI Alle Huishoudens (2015 = 100), zoals wordt gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Servicekosten
De servicekosten bedragen € 25,00 per m2 per jaar exclusief BTW. Deze kosten zijn voor het onderhouden van de klimaatbeheersingsinstallatie, onderhoud van het buitenterrein en glasbewassing aan de buitenzijde.
Kosten nutsbedrijven
Voor zover dit niet in de servicekosten is opgenomen, zal de huurder voor eigen rekening en risico contracten met de nutsbedrijven afsluiten voor de levering en het verbruik van gas, water en elektriciteit.
Onderhoudscontracten
Voor zover dit niet in de servicekosten is opgenomen, zal de huurder in overleg met de verhuurder voor eigen rekening en risico contracten afsluiten voor het periodiek onderhoud en de controle van de tot de ruimte behorende technische installaties.
Betalingen
Per maand vooruit te voldoen.
Opleveringsniveau
De ruimte zal worden opgeleverd in de huidige staat, te weten inclusief o.a.:
-
- volledige klimaatinstallatie; voorzien van een warmtepomp
-
- systeemplafond inl. verlichtingsarmaturen en bewegingsmelders (LED verlichting; ca. 500 lux);
-
- twee toiletgroepen per verdieping;
-
- kabelgoten voor data, telefoon etc.;
-
- gescheiden dames-/herentoilet per verdieping;
-
- volautomatisch zonweringsysteem met screens;
-
- centraal stofzuigsysteem;
-
- noodverlichtingsinstallatie;
-
- bergruimte, fietsenstalling + containerruimte ca. 25 m2
Goed om te weten
Het kan voorkomen dat het Co2 gehalte in een kantoorruimte te hoog wordt. De gezondheidseffecten van blootstelling aan een te hoog Co2 gehalte in een kantoorruimte zijn o.a. duizelig-, misselijk- en dufheid. Daarnaast neemt de productiviteit van de werknemer af. Om dat te voorkomen is de klimaatinstallatie in dit gebouw voorzien van Co2 luchtkwaliteitsmeting dat wordt geregeld door een gebouwbeheersysteem. Deze installatie maakt gebruik van o.a. een by-pass luchtklep die mede wordt aangestuurd op basis van luchtkwaliteit. Tevens zijn de opnemers voorzien van een ingestelde grenswaardebewaking in de software. Bij een te hoge waarde wordt er een automatische melding doorgegeven aan de beheerder/installateur waarna er actie wordt ondernomen.
Huurtermijn
5 jaar met aansluitende verlengingsperioden van telkens 5 jaar. In overleg met verhuurder en afhankelijk van de huurcondities is het overeenkomen van een kortere huurperiode mogelijk.
Opzegtermijn
12 maanden.
Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur en servicekosten te vermeerderen met BTW.
Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal zijn gebaseerd op het model zoals is vastgesteld door de Raad van Onroerende Zaken (ROZ).
Aanvaarding
Per 1 januari 2023.